Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, demiryolu hat güvenliğini sağlamak amacıyla geniş kapsamlı bir otla mücadele ve ilaçlama çalışması başlatacağını duyurdu. İlaçlama esnasında kullanılacak kimyasalların insan ve hayvan sağlığı üzerinde risk oluşturabileceğini belirten yetkililer, hat çevresindeki yerleşim yerlerinde yaşayan vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı.
24 Haziran - 10 Temmuz Tarihleri Arasında İlaçlama Yapılacak
TCDD Genel Müdürlüğü Kurumsal İletişim Dairesi Başkanlığı tarafından paylaşılan resmi programa göre; gar, istasyon ve sayding alanlarında gerçekleştirilecek ilaçlama takvimi şu şekilde belirlendi:
-
Sivas - Kayseri Hattı: 24 - 26 Haziran 2026
-
Sivas - Divriği Hattı: 29 Haziran - 3 Temmuz 2026
-
Sivas - Samsun Hattı: 6 - 10 Temmuz 2026
Vatandaşlara Hayati Çağrı: 15 Gün Boyunca Bölgeden Uzak Durun
Mücadele kapsamında kullanılan zirai ilaçların zehirlenme riski barındırdığına dikkat çeken TCDD yetkilileri, ilaçlama yapılan tarihlerden itibaren 15 gün boyunca şu kurallara kesinlikle uyulması gerektiğini vurguladı:
Demiryolu güzergâhı, istasyon alanları ve rayların çevresindeki sahalara güvenlik amacıyla yaklaşılmamalıdır.
İlaçlanan alanlarda kesinlikle küçükbaş ve büyükbaş hayvan otlatılması yapılmamalıdır.
Çevre arazilerde ot hasadı ve tarımsal toplama faaliyetleri durdurulmalıdır.
Bölgedeki arıcılık faaliyetlerinin kimyasal ilaçlamadan zarar görmemesi adına arı üreticilerinin gerekli önlemleri alması gerekmektedir.



