Orta Doğu'da sular durulmuyor. Washington ve Körfez ülkelerinin Tahran yönetimini doğrudan hedef alan ortak bildirisine İran kanadından çok sert ve net bir yanıt geldi. Körfez liderlerine seslenen İranlı yetkili İbrahim Azizi, "ABD'nin senaryolarıyla kumar oynamayın" uyarısında bulunarak bölgedeki Amerikan üslerinin birer istikrar unsuru değil, aksine açık birer tehdit kaynağı olduğunu savundu.
Hürmüz Boğazı Ve Füze Gücü Kırmızı Çizgimizdir
Körfez İşbirliği Konseyi liderlerinin açıklamalarına sosyal medya hesabı üzerinden tepki gösteren İbrahim Azizi, İran'ın askeri ve jeopolitik gücünden taviz vermeyeceğini belirterek adeta meydan okudu. Azizi, bölge ülkelerine yönelik mesajında şu ifadeleri kullandı:
"Füze gücümüz, insansız hava araçlarımız ve Hürmüz Boğazı'nın yönetimi İran'ın asla tartışılamayacak kırmızı çizgisidir. Körfez ülkelerinin, topraklarında Amerikan askeri üslerine ev sahipliği yapması onlara güvenlik sağlamaz, aksine buraları açık birer tehdit kaynağına dönüştürür. Bölgede kalıcı güvenliği sağlamanın tek yolu ABD ile araya mesafe koymaktır."
KİK Ve ABD'den Ortak Hürmüz Çıkışı Gelmişti
İran'ı öfkelendiren bu çıkış, dün gerçekleştirilen ABD ve Körfez İşbirliği Konseyi dışişleri bakanları toplantısının ardından yaşanmıştı. Batı ve Körfez ittifakının yayımladığı ortak deklarasyonda şu talepler öne çıkmıştı:
-
Bakanlar, küresel ticaretin can damarı olan Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapan gemilerden herhangi bir ad altında ücret talep edilmesinin kesinlikle kabul edilmeyeceğini duyurmuştu.
-
Bölgesel barışın sağlanması için İran'ın balistik füze programına, İHA üretimine ve bölgedeki vekil güçlerine verdiği desteğe karşı acilen küresel önlemler alınması gerektiği vurgulanmıştı.
-
Deklarasyonda ayrıca, Lübnan'da istikrarın tesisi için devlet dışı tüm silahlı grupların derhal Lübnan resmi hükümetinin kontrolü altına girmesi gerektiği kaydedilmişti.





