Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Irak’ta görevi devralan yeni Başbakan Ali Zeydi ile kritik bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. İletişim Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre görüşmede, Türkiye-Irak ikili ilişkilerinin geleceği, bölgesel gelişmeler ve küresel ölçekteki stratejik başlıklar kapsamlı bir şekilde masaya yatırıldı.

Siyaset Koridorlarında Yeni İddia: Üçlü Ayrışma Mı Yaşanıyor
Siyaset Koridorlarında Yeni İddia: Üçlü Ayrışma Mı Yaşanıyor
İçeriği Görüntüle

İlişkileri Daha İleriye Taşımak İstiyoruz

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak'taki yeni yönetim döneminde Ankara-Bağdat ilişkilerine verilen önemi vurgulayarak iki ülke arasındaki ortaklık vizyonuna dikkat çekti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin Irak ile olan köklü bağlarını yeni dönemde çok daha ileri bir seviyeye ulaştırmak istediğini ifade etti. İki ülke arasında özellikle enerji, savunma sanayii ve ulaştırma (Kalkınma Yolu Projesi vb.) alanlarında çok büyük bir iş birliği potansiyelinin bulunduğunun altı çizildi.

Kapsamlı İstişareler İçin Türkiye Daveti

Görüşmenin en dikkat çeken adımı ise liderler düzeyindeki resmi temasların hızlandırılması kararı oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, iki ülke arasındaki stratejik projeleri, bölgesel güvenlik dinamiklerini ve ekonomik ortaklıkları yüz yüze, daha geniş bir çerçevede değerlendirmek üzere Irak Başbakanı Ali Zeydi’yi Türkiye’ye davet etti. Bağdat'taki hükümet kurma sürecinin ardından gerçekleşen bu ilk resmi temas, önümüzdeki günlerde iki komşu ülke arasında diplomatik ve ekonomik hareketliliğin artacağının sinyalini verdi.