13 Haziran’da bir evin bahçesinde ölü bulunan köpeğin, Elazığ Veteriner Enstitüsü'nde yapılan tetkikler sonucunda kuduz olduğu anlaşıldı. Bu gelişmenin ardından Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahallelerinde karantina uygulaması başlatıldı. Söz konusu bölgelerde:

  • Sahipli ve sahipsiz tüm kedi, köpek, büyükbaş ve küçükbaş hayvanların dışarı çıkması ikinci bir duyuruya kadar yasaklandı.

  • Hayvanların kapalı alanlarda tutulması zorunlu hale getirildi.

Yetkililerden "Acil Bildirim" Çağrısı

Edremit Belediyesi ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, mahallelerde sürekli anonslarla vatandaşları bilgilendirirken, şu uyarılarda bulundu:

  • Saldırganlık, aşırı salya akışı, yürüme bozukluğu ve denge kaybı gibi şüpheli belirtiler gösteren hayvanlar vakit kaybetmeden yetkililere bildirilmelidir.

    Togg’dan Dev Yatırım: 3 Yeni Model 2027’de Yollarda
    Togg’dan Dev Yatırım: 3 Yeni Model 2027’de Yollarda
    İçeriği Görüntüle
  • Herhangi bir hayvan tarafından ısırılma, tırmalanma veya şüpheli temas durumunda, vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurularak aşı sürecinin başlatılması hayati önem taşımaktadır.

Belediye ekipleri, hastalığın insanlara ve çevre mahallelere sıçramaması adına denetimlerini sıklaştırırken, vatandaşlardan kurallara titizlikle uymaları istendi.