Yeşiller Partisi tarafından gündeme getirilen düzenleme, özellikle çalışanların sağlığını korumayı hedefliyor. Teklif edilen taslağa göre:
-
İş yerindeki sıcaklık 40 dereceyi aştığında çalışanlara ücretli izin hakkı doğacak.
-
Bu özel izin hakkının yıllık 5 günle sınırlandırılması planlanıyor.
-
İzin yalnızca aşırı sıcaklarla sınırlı değil; sel ve orman yangını gibi olağanüstü iklim olaylarında da kullanılabilecek.
Hastanelerde "Sıcak Alarmı"
Fransa'da sıcak hava dalgasının etkisi sağlık sisteminde de ciddi bir yoğunluğa yol açtı. Özellikle başkent Paris’te, son 24 saat içerisinde yaklaşık 3 bin kişinin sıcak çarpması ve buna bağlı sağlık şikayetleriyle hastanelere başvurduğu bildirildi.
Kamuoyundan Büyük Destek
Önerinin yasalaşması için 21 Haziran'da başlatılan imza kampanyası, kısa sürede geniş bir destek kitlesine ulaştı. Şu ana kadar yaklaşık 8 bin 800 kişi, aşırı sıcaklarda iş yerinde sağlığın korunması adına bu düzenlemeye destek verdiğini açıkladı.
İklim değişikliğinin günlük yaşam üzerindeki etkileri giderek belirginleşirken, Fransa'daki bu tartışmanın Avrupa genelinde "iklim odaklı çalışma yasaları" için bir örnek teşkil edebileceği konuşuluyor.




