COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Küresel iklim diplomasisinin masaya yatırıldığı görüşmede, Türkiye'nin yeşil enerji vizyonu ve 2035 yılına kadar yenilenebilir enerji kapasitesini 3 katına çıkarma hedefi dünyaya ilan edildi.
Londra'da Üst Düzey İklim Diplomasisi
İklim Eylemi Haftası kapsamında İngiltere'nin başkenti Londra'da bulunan Türk heyeti, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile kritik bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede, Türkiye'nin ev sahipliği yapmaya hazırlandığı COP31 hazırlık süreci, Eylem Gündemi, enerji güvenliği ve döngüsel ekonomi konuları kapsamlı bir şekilde değerlendirildi.
Bakan Kurum: Küresel İş Birliği Önceliğimiz
Toplantının ardından sosyal medya hesabından paylaşım yapan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, iklim kriziyle mücadelede uluslararası dayanışmanın önemine dikkat çekerek şunları kaydetti:
"COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Temiz enerji konusundaki çalışmalarımızı paylaşarak uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık."
Bakan Bayraktar: 2035'e Kadar Yenilenebilir Gücü 3 Katına Çıkaracağız
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ise görüşmede Türkiye'nin "Enerjide Tam Bağımsızlık" vizyonunu ve yeşil kalkınma hamlelerini Guterres'e aktardıklarını belirtti. Türkiye'nin yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığı başarılı seviye aktarılarak, 2035 yılına kadar bu kapasitenin 3 katına çıkarılması hedefi vurgulandı. Gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemi masaya yatırıldı. Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon vizyonu ve yeşil kalkınma hedefleri doğrultusunda kararlılıkla hareket ettiği ifade edildi.