İstanbul Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, halk sağlığını doğrudan tehdit eden bir ilaç kaçakçılığı şebekesine yönelik düğmeye bastı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen soruşturma kapsamında, sahte reçetelerle temin edilen yüksek maliyetli ilaçları yurt dışına kaçırdığı iddia edilen 19 şüpheli düzenlenen operasyonlarla gözaltına alındı.
Hayati İlaçlar Üzerinden Vurgun
Soruşturma dosyasına göre, şüpheli eczacıların ve şebeke üyelerinin hedefinde doğrudan kronik hasta grupları bulunuyordu. Şebekenin;
-
Kanser ilaçları,
-
ALS tedavisi ilaçları,
-
Organ nakli sonrası kullanılan ilaçlar,
-
Diyabet ve hipertansiyon ilaçları gibi hayati öneme sahip ürünleri sahte reçetelerle ecza depolarından temin ederek stokladığı ortaya çıktı.
Kargo Ve Kurye Yoluyla Kaçakçılık
Şebekenin izlediği yöntem ise oldukça organize bir yapıya işaret ediyor. Temin edilen ilaçların, eczacı kimliği ve yetkileri kullanılarak "meşru ticaret" görünümü altında yurt dışına çıkarıldığı belirlendi. İlaçların, havalimanları ve çeşitli kargo firmaları üzerinden kuryeler aracılığıyla kayıt dışı şekilde yurt dışına sevk edildiği tespit edildi.
6 İlde Eş Zamanlı Operasyon
İstanbul merkezli olarak başlatılan operasyon, Türkiye'nin farklı bölgelerine yayıldı:
-
İstanbul, Ankara, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Hakkari ve Şırnak.
-
19 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı.
Gözaltına alınan zanlılar, sorgulanmak üzere İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'ne getirildi. Emniyet ekiplerinin el konulan dijital materyaller ve belgeler üzerinden ilaçların hangi ülkelere, hangi miktarlarda sevk edildiğine dair incelemeleri devam ediyor.
Bu operasyon, özellikle kronik hastaların hayati ilaçlara erişimde zorluk çektiği bir dönemde, "stokçuluk ve kaçakçılığın" ne denli büyük bir boyuta ulaştığını bir kez daha gözler önüne serdi.