GÜNDEM

Milyonlarca Sürücüye Müjde: Trafikte Yeni Dönem Başladı

İçişleri Bakanlığının yeni yönetmeliğiyle ön cam telefon tutucuları, araç kameraları ve multimedya ekranları görüşü engellememek şartıyla resmen serbest bırakıldı.

Abone Ol

Milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren ve trafikte uzun süredir tartışma konusu olan ceza uygulamalarına son veren yeni Trafik Uygulama Yönetmeliği tamamlandı. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan yeni düzenleme; araç içi multimedya ekranlar, ses sistemleri, araç kameraları ve ön cama monte edilen telefon tutucularına yönelik kuralları netleştirerek ceza karmaşasına son verdi.

Ön Cam Telefon Tutucuları Ve Kameralar Resmen Serbest

Özellikle navigasyon kullanımı için sürücülerin sıkça başvurduğu ancak ceza yazılıp yazılmayacağı konusunda ikilemler barındıran aparatlar için net bir çizgi çekildi. Araçların ön camına ya da göğsüne monte edilen telefon tutucuları, sürücünün yola olan görüş açısını ve çevre kontrolünü engellememesi şartıyla resmen serbest hale getirildi. Trafik güvenliği ve kaza tespitleri için yaygınlaşan araç içi kameralar da belirlenen standart ölçüler dahilinde kullanıldığında artık ceza işlemine tabi tutulmayacak.

Multimedya Ekranlar Ve Ses Sistemlerinde Yeni Kriterler

Son yıllarda fabrikasyon veya sonradan eklenen ekranlar ile modifiyeli ses sistemlerine yönelik uygulanan yaptırımlara da yeni yönetmelikle net ölçütler getirildi:

Araç İçi Donanım Yeni Yönetmelik Kriteri ve Uygulama
Multimedya Ekranları Sürücünün ana görüş açısını kapatmıyor ve dikkat dağıtmıyorsa serbest olacak, ceza kesilmeyecek.
Modifiyeli Ses Sistemleri Ceza kesilmesi için artık tek bir şart aranacak: Çıkan sesin aracın dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi.

Yeni yönetmelik sayesinde, araç içi orijinal veya standartlara uygun modifikasyonların sırf varlığından dolayı ceza yazılması dönemi kapandı. Cezai işlemler artık "çevreye rahatsızlık verme" ve "sürüş güvenliğini doğrudan tehlikeye atma" somut kriterlerine göre yürütülecek.