Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu, İstanbul Şişli'de düzenlediği eylemle kamu çalışanlarının maaşlarına temmuz ayında acilen yüzde 35 ek zam yapılması çağrısında bulundu. TÜİK'in enflasyon verilerine tepki gösteren sendika üyeleri, "Faturayı biz ödemeyeceğiz" dedi.
Mecidiyeköy'de Ek Zam Eylemi
KESK İstanbul Şubeler Platformu üyeleri, Şişli Mecidiyeköy’de “Kamu çalışanlarına ek zam” talebiyle bir araya geldi. Yoğun katılımın sağlandığı eylemde, memur ve emeklilerin alım gücünün ciddi şekilde düştüğü vurgulanarak kitlesel bir basın açıklaması gerçekleştirildi.
TÜİK Rakamlarına Göre Bile Maaşlar Eridi
Platform adına yapılan ortak açıklamada, resmi enflasyon verileri ile piyasadaki gerçek fiyatlar arasındaki uçuruma dikkat çekildi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"2026 yılına yüzde 11 maaş artışıyla girdik. Ancak rakamlara takla attıran TÜİK’e göre bile enflasyon sadece 5 ayda yüzde 16,61’e ulaştı. Ortalama bir kamu emekçisinin maaşı yıl başından bugüne tam 11 bin 400 TL eridi. Bizim kayıplarımızın telafisi için ek zam talebimizi cevapsız bırakıp temmuz ayını beklememizi söylüyorlar."
KESK'in Meclis Ve Hükümetten Talepleri
Sendika, temmuz ayındaki olağan dönem zammının ötesinde, geçmiş aylardaki kayıpların karşılanması için şu somut adımların atılmasını istedi:
-
Kamu çalışanlarının kayıplarına karşılık temmuz ayında net yüzde 35 ek artış yapılması.
-
İlave seyyanen ödenek başta olmak üzere tüm ek ödemelerin emekliliğe de yansıyacak şekilde taban aylığa dahil edilmesi.
-
4688 sayılı yasa başta olmak üzere, memurların Grevli Toplu Pazarlık hakkının önündeki tüm engellerin kaldırılması.
-
Seçim döneminde sözü verilen "mülakatın kaldırılması" ve "tüm memurlara 3600 ek gösterge verilmesi" maddelerinin hayata geçirilmesi.
Açıklama, "Zaman bizleri sefalete mahkum eden politikalara karşı birleşme zamanıdır" çağrısıyla son buldu.