DÜNYA

İran'dan ABD'nin Denetçi Açıklamalarına Resmi Yanıt

İran, ABD'nin nükleer denetçilerle ilgili açıklamalarının ardından, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile ilişkilerin yasal çerçevede süreceğini duyurdu.

Abone Ol

İran ile Amerika Birleşik Devletleri arasında yürütülen diplomatik temasların ardından, nükleer denetim süreçlerine ilişkin Tahran yönetiminden resmi bir açıklama geldi. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, ABD tarafının nükleer denetçilerle ilgili iddialarına yanıt vererek, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile olan kurumsal ilişkilerin yasal prosedürler çerçevesinde devam edeceğini belirtti.

ABD'li Yetkilinin İddialarına Yanıt Geldi

Gelişme, ABD Başkan Yardımcısı James David Vance’in, İsviçre'de yürütülen müzakere iklimine atıfta bulunarak yaptığı açıklamaların ardından yaşandı. ABD Başkan Yardımcısı Vance, "İranlılar, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetçilerini tekrar ülkelerine davet etmeyi kabul etti" diyerek müzakerelerdeki yumuşamaya dikkat çekmişti. Bu sözlere yanıt veren İran Sözcüsü Bekayi, UAEA ile yürütülecek ortak çalışmaların sınırlarını çizerek, ilişkilerin tamamen iç hukuka ve ulusal güvenlik stratejilerine bağlı kalacağını vurguladı.

İlişkiler Meclis Yasaları Ve Kurul Kararları Doğrultusunda Olacak

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, ülkesinin nükleer ajans ile olan temaslarının seyrine ilişkin şu kurumsal çerçeveyi paylaştı:

"İran’ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile olan ilişkileri; mevcut kurumsal prosedürlere uygun olarak, meclisimiz tarafından kabul edilen yasalar ve Yüksek Ulusal Güvenlik Konseyi’nin aldığı kararlar doğrultusunda kesintisiz devam edecektir."

Geçtiğimiz dönemde İran Meclisi tarafından yürürlüğe konulan özel yasa uyarınca, UAEA ile olan geniş kapsamlı iş birliği ve bazı saha denetimleri geçici olarak askıya alınmıştı. Tahran'dan gelen bu son açıklama, denetimlerin yeniden başlaması durumunda da kurumsal ve hukuki denetim mekanizmalarının sıkı bir şekilde uygulanacağını gösteriyor.